Скоро биолозите започват и тестове върху хора

Добрите новини идват от лаборатория в Австралия. Там успяха да преборят вируса с антипаразитно лекарство за краста, което се продава и у нас. Според пробите медикаментът унищожава заразата напълно за 48 часа. След успешния експеримент биолозите започват тестове и върху хора.

Със своя експеримент биолозите от университета „Монаш” в Мелбърн стигнаха най-далеч от всички учени по света, които опитват да открият лекарство срещу коронавируса. В лабораторни условия австралийските учените не само спряха размножаването на вируса, но и успяха да убият всички третирани клетки, заразени с COVID-19, при това само за часове.

„Открихме, че дори 1 доза може по същество да премахне цялата вирусна РНК за срок от 48 часа. Но дори след 24-я час има значително подобрение”, обясни д-р Кайли Гастаф.

Широкоспектърното лекарство, което тестват, е на пазара от 30-ина години насам и добре познато във ветеринарната медицина, тъй като лекува краста, убива въшки и тении.

„То е лекарство против паразити. Паразитите са характерни както за животните, така и за човека. Човекът е животно де факто. Но има опит с него и в хуманната медицина, дори в педиатрията”, обясни проф. д-р Иво Петров, медицински директор в „Аджибадем Сити Клиник”.

В хуманната медицина се използва в борбата с различни вируси, включително ХИВ, обикновен грип и „Зика”. Продава се под формата на хапчета, инжекционен разтвор, както и различни мехлеми. Биолозите от австралийския университет обявиха, че след успешните тестове, предстои експериментът да бъде повторен, но върху хора.

„Оптимист съм и мисля, че когато третираме COVID-19 и използваме лекарството много, много внимателно, можем да го направим. И, да, тогава ще знаем повече и тогава ще можем да кажем, че имаме нещо ново, различно”, обясни проф. Дейвид Андрюс.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР