В САЩ лекар е починал малко повече от две седмици, след като е получил ваксината на Pfizer/BioNTech, съобщава Си Ен Ен, позовавайки се на съпругата му.

Както е разказала Хайди Некелман, 56-годишният ѝ съпруг Грегъри Майкъл е бил ваксиниран на 18 декември и е починал 16 дни по-късно.

„Според мен смъртта му е 100 процента свързана с ваксината. Няма друго обяснение“, изтъкна Некелман.

По думите ѝ Майкъл е водел активен начин на живот, не е пушил, само от време на време е консумирал алкохол. Освен това при изследване на състоянието на здравето му у него не са били открити никакви заболявания.

Три дни след ваксинацията мъжът е забелязал червени петна по ръцете и краката си, свидетелстващи за подкожни кръвоизливи. При преглед е било установено, че има остър недостиг на тромбоцити.

В резултат лекарят е бил диагностициран с идиопатична тромбоцитопенична пурпура. Това е заболяване, при което организмът приема тромбоцитите за чужди тела и сигнализира далака да ги унищожи. Лекарите са се опитали да спасят Майкъл, но на 3 януари той е починал от мозъчен кръвоизлив, още преди да се подложи на операция.

Пресслужбата на Pfizer подчерта, че разследват този случай, но засега експертите не виждали пряка връзка между ваксината и смъртта на Майкъл.

Това не е първият път, когато човек умира, след като е бил имунизиран с ваксината на Pfizer. На 30 декември в швейцарския град Люцерн пациент в старчески дом е починал след ваксинация. Надзорният орган Swissmedic обаче поясни, че 91-годишният мъж е страдал от няколко сериозни заболявания, които може да са станали причина за смъртта му.

На 1 януари в Португалия почина 41-годишната лекарка Соня Асеведо. Това се случи 48 часа след получаване на ваксината на Pfizer. Ще бъде извършена аутопсия, за да се установят причините за смъртта.

Препаратът BNT162b2 на американската фармацевтична компания Pfizer и нейния германски партньор BioNTech стана първата ваксина срещу COVID-19, одобрена от Европейския съюз.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук