„Направихме анализ какви са последствията от обучението в електронна среда през изминалата учебна година. Част от резултатите бяха очаквани, друга част бяха нови. Основните два резултата са, че освен проблемите с учебното съдържание, има сериозен проблем и със стресът, който се натрупва в учителите и децата. Вторият фактор е, че децата се разцепват на такива, които имат добро семейно положение и могат да си позволят обучение в електронна среда, и други – голям процент от учениците в страната, които не могат да се справят и изпадат от системата“. Това каза министърът на образованието Николай Денков на заседание на Здравната комисия. 

По думите му използвайки тази информация, при подготовката за 15-ти септември са подходили в няколко посоки:

– осигуряване на необходимите електронни устройства
– осигуряване на достъп до интернет
– осигуряване на насоки как да се провежда обучение по време на пандемия, които вече са качени в страницата на МОН

„Тази седмица ще проведем допълнителни разговори с колегите от Министерството на здравеопазването, различни родителски организации и др. Моето послание е да намерим общите теми, по които имаме съгласие“, посочи Денков.

Той допълни, че ще се дава по-голяма свобода на училищата на локално ниво във връзка с това как да се действа, ако се разболее учител, ученик и т.н.

„Друг деликатен момент е тестването на децата. Водим разговори с представители на Министерството на здравеопазването тестовете за COVID-19 да бъдат по-щадящи – вместо със секрет от носа, да се взема секрет от устата. Такава практика има в други държави като Германия и Австрия“.

Очаквайте подробности.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук